Saturday, February 1, 2014

SaYa KeMBaLi..

Sudah lama rupanya saya tidak berblog. Sibuk dengan urusan seharian. Diri sendiri dan anak-anak di samping order-order dari kawan-kawan. Sebagai permulaan, mari saya ceritakan apa yang berlaku sepanjang ke'diam'an saya ini.

Saya menghadiri pelbagai kelas-kelas bagi menambah ilmu persilatan saya di dapur ni..Antaranya :

KELAS MEMBUAT BAKUL PASTRI BESERTA TART NENAS BERBENTUK BUAH-BUAHAN..TENAGA PENGAJARNYA KAK MIRAWATI
(Kelas yang ini saya anggarkan dalam bulan Mei tahun 2012)

Yang ini sesuai sangat untuk dibuat hantaran. Bakul ini diperbuat daripada tepung gandum. Dibakar kira-kira 4-5 jam.Jadi tidak hairanlah bakul ini mampu bertahan bertahun-tahun lamanya. Harganya pun sesuai dengan cara pembuatannya.



Bagi yang bajet kurang, boleh je order yang dalam 'cavities' ni..Kalau nak bawak jalan jauh, sesuai sangat..Tak la bergolek-golek tart buah ni.


Inilah antara hasil 'keras-tangan' saya







GAMBAR SAMPINGAN..MERAIKAN HARI LAHIR KAK ZATI DI KELAS BUAT BAKUL NI DENGAN KEK BESDAY YANG DIBUAT KHAS OLEH ZIRA.









No comments: